Thursday 30 June 2016

Cycling around Mount Ventoux

Cycling is BIG around the village of Bedoin. The area is crisscrossed by scenic itineraries of various difficulties and keen cyclists come here from all over the world for active holidays. For the fittest, the challenge of climbing Mount Ventoux (1912 m) will be the highlight of their stay. The mythical climb will once again be on the itinerary of the Tour de France 2016. There are bike rental offices all over town and last week I spoke to a man who runs a B&B, his place is always full. He told me 5,000 people a day attempt the climb. That's a lot of people on the road! And even without their bikes it's easy to recognise who's into cycling when you have a stroll around the market.

Le cyclisme, c'est la grande affaire du village de Bédoin. La région offre un maillage serré d'itinéraires de diverses difficultés dans des paysages somptueux. Des passionnés viennent du monde entier pour passer ici des vacances actives et pour les plus entrainés, l'ascension du Mont Ventoux (1912 m) sera le clou de leur séjour. Le Tour de France 2016 passera par là et c'est l'occasion de se mesurer aux plus grands. Il y a des bureaux de location de vélos plein le village et la semane dernière j'ai parlé à un monsieur qui tient des chambres d'hôtes, c'est plein toute l'année. Il m'a dit que 5000 personnes chaque jour montaient au Ventoux à vélo. Ca fait bien du monde sur la route ! Et même sans leur vélo, il est facile de reconnaître les passionnés quand on fait un tour du marché.

3 comments:

William Kendall said...

Oh yes, they certainly dress the part. I haven't biked in years, but I wouldn't mind having a go at the mountain on foot.

chri said...

En arrivant dans la région, je m'étais promis d'y monter un jour à vélo, depuis, j'y suis allé en voiture...

claude said...

Moi, je veux bien le descendre le Mont Ventoux en vélo, et encore, je serai capable de me ramasser une belle gamelle.
Depuis l'affaire Virenque, je ne m'intéresse plus au Tour de France.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails